zondag 19 augustus 2012

nieuwe camera

Ik heb een nieuwe camera gekocht en wel de Canon EOS 11ooD, een spiegelreflex camera. Ik heb erg lang getwijfeld of ik een nieuwe camera zou kopen maar omdat ik kwaliteit op mijn site wil heb ik het toch overwogen om te doen. De Canon stond al heel erg lang op mijn lijstje en hij was nu in de aanbieding bij de Mediamarkt. Ik ben er helemaal blij mee!
De camera is niet te groot en is daarom erg fijn om vast te houden. De camera heeft veel opties wat ik natuurlijk allemaal nog moet uitzoeken en maakt mooie kwaliteit foto's met veel licht maar ook met weinig licht. Deze camera heeft een duidelijk menu met uitleg functie die beschreven worden doormiddel van tekens. 


Wat voor mij belangrijk was voor een camera heb ik voorgelegd bij de mediamarkt en zei raden mij deze aan omdta deze goed producten kan fotograferen met een goede kwaliteit, helemaal top dus.

Hierbij de specificaties (via bol.com)

Beeldfuncties

Aantal pixels12.2 megapixel
Resolutie4272 x 2848 pixels
Optische zoom3.1x
Lens18 - 55 mm
DiafragmaF/3.5 - F/5.6
ISO-instellingISO 100-6400
FocusAutomatisch, handmatig
AF-systeem9 AF-punten (f/5.6 in het midden)
Belichtingprogramma's5 scènes
Maximale videoresolutie1280 x 720 pixels
GeluidsopnameJa
Video-opnameJa
Videobeelden per seconde30 fps

Belichtingsfuncties

Sluitertijdrange30 - 1/4000 sec.
LichtmetingMeervoudig, deelmeting, integraal
met nadruk op het midden
Belichtingscompensatie+/- 2 EV in 1/3 of 1/2 stopwaarden
WitbalansAWB, Daglicht, Schaduw, Bewolkt,
Kunstlicht, Wit
FlitserinstellingenAutomatisch, rode-ogenreductie
Rode ogen reductieJa

Geheugen

Type opslagSD(HC), SDXC

Overig

BeeldzoekerJa
LCD-schermafmeting2.7 inch
BatterijAccu P-E10 Li-Ion
TaalinstellingenNederlands

Hieronder en aantal foto's die ik met mijn camera heb gemaakt:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten