vrijdag 24 augustus 2012

Koortslip

De meesten kennen het wel dat vervelende plekje op je lip met korstjes en blaasjes wat erg aanwezig is. Een grote beauty-irritatie. Een koortslip is een infectie die wordt veroorzaakt door het herpes simplex virus. Deze infectie is zeer besmettelijk en komt daarom bij een groot deel van de bevolking voor. Het herpus virus kan wordt overgedragen door zoenen of ander lichaamscontact, te denken valt aan uit elkaars glas drinken. Alleen als je een koortslip heb kun je dit virus overbrengen, zodra je huid genezen is kan dit niet. 


(foto van Google)


het vervelende hiervan is dat het virus actief blijft in je zenuwbanen waardoor je weer opnieuw een koortslip kunt krijgen. Dit komt vooral voor bij een lage weerstand, ziekte maar ook wat ik niet wist door verbranding in de zon. 

Een koortslip is natuurlijk erg vervelend en vaak ook erg pijnlijk maar deze infectie is in principe niet gevaarlijk. Alleen bij jonge baby's en jonge kinderen kan dit virus gevaarlijk zijn en zelfs dodelijk. Het is daarom erg belangrijk om gedurende de infectie periode kinderen te vermijden ( te denken valt aan je handen goed wassen, niet aan je koortslip zitten en niet te dicht met je gezicht in de buurt van een kind)

Een koortslip geneest in principe vanzelf, duurt ongeveer 10 tot 15 dagen en kan met regelmaat terug komen. Er zijn verschillende behandelmethodes om de irritatie te verlichten en het genezingsproces te verstellen. Er zijn ook middelen om de infectie te voorkomen.

Als je eenmaal een koortslip heb gehad dan kan je er bijna zeker van zijn dat deze regelmatig terug zal komen, zorg er daarom voor dat je weerstand zo goed mogelijk en stabiel is door gezond te eten.

Als je dan toch een koortslip krijgt hier en aantal tips:

- Zit er zo weinig mogelijk aan met je handen dit om infecties te voorkomen maar ook zodat je anderen hiermee niet besmet.
- Eet zo gezond mogelijk en zorg ervoor dat je weerstand zo goed mogelijk is.
- Er is een speciaal lampje voor koortslip de Virtulite wat erg goed schijt te helpen en kost €59 en is te koop op www.virtulite.nl

Verder nog producten wat je erop kan smeren:

-Tender Care | Ook wel het wonderpotje genoemd| Oriflame | €9,95 | dit product gebruik ik zelf het liefst, het voelt fijn aan is vettig maar niet te en geneest bij mij hierdoor sneller | te bestellen bij oriflame.nl

- Zovirax | koortslipcreame tube | €8,15 | Dit product is speciaal ontwikkeld voor een koorslip, het zit in een kleine tube en je hoeft hier maar heel weinig van te gebruiken. De substantie is fijn en smeert goed uit, en helpt bij mij ook erg goed | te koop bij de drogisterij bijvoorbeeld Kruidvad, DA, Etos.

Er zijn nog veel meer producten maar dit zijn de enige die ik voor koortslip heb gebruikt, heb je zelf andere producten gebruikt laat ze hier achter in een comment, alle tips zijn welkom!




1 opmerking:

  1. Hiv-ziekte voor de laatste 3 jaar en had pijn die moeilijk te eten was en hoest zijn nachtmerries, vooral het eerste jaar. In dit stadium is het immuunsysteem ernstig verzwakt en het risico van het oplopen van opportunistische infecties is veel groter. Niet iedereen met HIV zal echter doorgaan met het ontwikkelen van AIDS. Hoe eerder u wordt behandeld, hoe beter uw uitkomst zal zijn. Ik begon met ARV om vroegtijdige dood te voorkomen, maar ik geloofde in God dat ik ooit zou worden genezen. Als een Hiv-octrooi adviseren wij om antiretrovirale behandelingen te nemen om onze kans te verkleinen van het verzenden van het virus naar anderen, een paar weken geleden kwam ik op zoek op het internet als ik informatie over Hiv-behandeling met kruidengeneeskunde kon krijgen, op mijn zoektocht zag ik een getuigenis van iemand die is genezen van Hiv haar naam was Achima Abelard en ander Herpes Virus patent Tasha Moore gaf ook getuigenis over deze zelfde man, genaamd Dr. Itua Herbal Center. Ik was ontroerd door de getuigenis en ik nam contact met hem op via zijn Email.drituaherbalcenter@gmail.com We praatten en stuurde me een flesje kruiden Geneeskunde Ik dronk het zoals hij mij opdroeg. Na het te hebben gedronken, vroeg hij me om een ​​test uit te voeren dat ik mijn lijdensweg met het Hiv-octrooi heb beĆ«indigd. Ik ben genezen en vrij van Arv Pills. Ik ben hem altijd dankbaar Drituaherbalcenter . Hier zijn contactnummer +234 8149277967 ... Hij verzekert mij dat hij de volgende ziekte kan genezen .. Haar, kanker, herpesvirus, ziekte van Lyme, epilepsie, blaaskanker, colorectale kanker, borstkanker, nierkanker, leukemie, longkanker, non-hodgkin lymfoom, huid Kanker, Lupus, Baarmoederkanker, Prostaatkanker, fibromyalgie, ALS, Hepatitis, Copd, ziekte van Parkinson. Genetische ziekte, Fibrodysplasia-ziekte, Fibrodysplasia Ossificans Progressiva, Fluoroquinolone-toxiciteitssyndroom, Lever / Nier Inflammatoire, onvruchtbaarheid, darmziekte, ziekte van Huntington, Diabetes, Fibroid...

    BeantwoordenVerwijderen